Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over onze service? Hieronder krijgt u antwoord op de meest gestelde vragen. Staat uw vraag er niet tussen? Mail of bel ons dan even. U krijgt binnen 24 uur gegarandeerd reactie. U kunt ons ook bellen op 020-2612673. We staan 24/7 voor u klaar en beantwoorden graag uw vragen!

Hoe lang moet ik mijn rijbewijs hebben te kunnen huren?

smarthuren.nl houdt geen minimumperiode aan voor het in bezit hebben van een rijbewijs.

Ik heb een offerte aangevraagd, maar geen reactie gekregen.

Neemt u dan a.u.b. contact op met de smarthuren.nl helpdesk, door te bellen met 020- 26 126 73.

Zijn de tarieven inclusief BTW?

Al onze tarieven op de site zijn de tarieven inclusief BTW. Geen verborgen kosten dus!

Hoe reserveer ik een auto?

Voor het reserveren van een auto kunt u het offerteformulier invullen. Of u kunt 24/7 contact met ons opnemen per telefoon of e-mail. Na het aanvragen van de offerte ontvang u een e-mail met de beschikbaarheid, de prijs, alle nodige informatie en de voorwaarden.

Hoe kan ik mijn huurperiode verlengen?

De huurperiode verlengen is geen enkel probleem. Dit kan altijd. Het enige dat u daarvoor hoeft te doen is contact met ons opnemen. Per telefoon via 020-2612673 of per e-mail: info@smarthuren.nl

Kan ik een auto huren voor zakelijk gebruik?

Een smart huren voor zakelijk gebruik is mogelijk. Smarthuren.nl is een goed en goedkoper alternatief voor shortlease. Graag ontvangen we daarvoor uw KvK nummer en andere bedrijfsgegevens. Voor onze zakelijke klanten heeft smarthuren.nl aantrekkelijke maanddeals.

Kan ik mijn huurauto op locatie laten afleveren en ophalen?

Smarthuren.nl kan de gehuurde auto komen brengen en weer ophalen aan het einde van de huurperiode. U kunt deze speciale wensen aangeven in het opmerkingenveld bij het aanvragen van de offerte.

Waarom moet ik me online registreren?

Smarthuren.nl maakt voor het aanmelden gebruik van 24 ID Check. Hiermee worden ID-documenten gecontroleerd op echtheid. Dit is een zeer betrouwbare en veilige manier voor u én voor ons. Een auto huren bij smarthuren.nl is alleen mogelijk als u zich via 24 ID Check heeft geregistreerd. De door u ingestuurde gegevens bij 24 ID Check kunnen alleen door smarthuren.nl in een gecensureerde versie worden ingezien. Smarthuren.nl zelf slaat GEEN persoonsgegevens, afbeeldingen van rijbewijzen e.d. op.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens?

De door u ingestuurde gegevens bij 24 ID Check kunnen alleen door smarthuren.nl in een gecensureerde versie worden ingezien. Smarthuren.nl zelf slaat GEEN persoonsgegevens, afbeeldingen van rijbewijzen e.d. op.

Hoe kan ik me online aanmelden?

U dient zich éénmalig te registeren bij 24 ID Check. Hiermee worden ID bewijzen gecontroleerd op echtheid. Na registratie kunt u zonder tussenkomst van een service medewerker 24/7 een huurauto aanvragen en in ontvangst nemen.

De aanvraag procedure bestaat uit de volgende 5 simpele stappen:

Stap 1: Maak een account aan via de aanmeldpagina van 24 ID Check. Houd uw legitimatiebewijs en bankpas of creditcard bij de hand.
Stap 2: Verifieer uw account met de sms code die u krijgt toegezonden.
Stap 3: Vul de documentgegevens van uw legitmatiebewijs in en upload een kopie.
Stap 4: Nadat uw account is aangemaakt bent u klaar om een huurauto te reserveren
Stap 5: Rond uw betaling af met iDeal of creditcard

Hoeveel is de borg?

De borg bij dag- en weekhuur is €150,- en bij maandhuur €300,-.

Hoeveel is het eigen risico?

U heeft géén eigen risico bij band- en glasschade. Er geldt wel een eigen risico bij inbraak of vandalisme. Het eigen risico bedraagt dan €350,-.

Wanneer moeten huur en borg betaald zijn?

De huur en de borg dienen altijd vóór aanvang van de huurperiode te worden voldaan. Bij geen betaling kan de smart niet starten.

Wat als ik een boete heb?

Per verkeersboete zal €10,- administratiekosten in rekening worden gebracht. De boete moet per omgaande worden betaald.

Moet ik de auto met een volle tank terugzetten?

U dient de smart met een volle tank terug te zetten, de kosten voor het niet volgetankt terugzetten bedragen de brandstofkosten vermeerderd met €10,-

Is de auto schoon als ik hem ophaal?

U krijgt de smart schoon mee en u dient hem ook weer schoon terug te brengen.

Wie mag de auto besturen?

Alleen bestuurders (maximaal 2) die vermeld staan in het huurcontract mogen het voertuig besturen. Er moet een kopie van het rijbewijs van de bestuurder(s) aanwezig zijn.

Mag de auto gebruikt worden voor koeriersdiensten?

Het is niet toegestaan om de auto te gebruiken voor koeriers- of bezorgdiensten.

Mag ik met de auto naar het buitenland?

Het is niet toegestaan om zonder schriftelijke toestemming van ons het voertuig buiten Nederland te gebruiken c.q. te vervoeren of transporteren.

Hoeveel betaal ik per gereden kilometer?

Als u een smart voor een dag of week huurt zijn de tarieven kilometer vrij! Als u de smart een maand huurt betaalt u slechts € 0,05 per gereden kilometer.

Is er een minimum leeftijd om een auto te huren?

Smarthuren hanteert een minimum leeftijd van 21 jaar.

52 klanten geven ons gemiddeld een 9!

Service: 9
Deskundigheid: 9,1
Prijs / Kwaliteit: 9

Door de site te te blijven gebruiken, gaat u akkoord met het gebruik van cookies. meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten